Nya fiskar & internetbeställning


Nu var det ju några dagar sedan jag uppdaterade bloggen.. Jag och Maz har i stället varit aktiva med att städa i vårt fullproppade, oorganiserade förråd och detta lär fortsätta resten av helgen..

I torsdags var det exakt 5 veckor kvar till beräknat förlossningsdatum =) Men jag är förberedd på att det kan ske när som helst. BB-väskan/väskorna är packade och numret till förlossningen är inlagt på mobilen =P


Har ju varit ute efter varma vinterboots ett tag nu, men har inte varit i Malmö på ett tag, så har inte kunnat prova ut vilken storlek jag ska ha (för sen kan man ju beställa över internet till ungefär samma pris)
Men priset är ju inte jättelockade just för tillfället... =( 1700 för ett par skor är lite för dyrt..
Så här om dagen hittade jag ett par boots av Uggs imitation i ELLOS nya katalog. Problemet var att den färgen jag ville ha inte fanns i min storlek.. =( Men går man in och uppdaterar sidan lite då och då så om man har tur kanske det kommer in i rätt storlek och vips så fanns det storlek 41 igår!! Jag har ju egentligen 40 men jag hoppas att de passar.

150 kr betalade jag för skorna =P så skulle dom vara av så kass kvalitet att de bara håller en säsong så är det inte hela världen =)
Tror jag kommer få hem dom någon gång i nästa vecka =)

Beställde även lite grejer från MINIMUNDUS som säljer ekologiska prylar till bebis och mamma =)
Det blev en ny amnings-bh till mig och ett täcke till Leander vaggan!! Hoppas också att de dyker upp på posten nästa vecka!!

Igår strök jag alla bebiskläder för första och troligtvis sista gången =P hahahaha
Har hört att de blir mjukare om man torktumlar eller stryker dem. Det var inte jättejobbigt, men jag undrar om man vill lägga tid på det sen när bebben kommit...

Longbottom har tyvärr lämnat oss och vårt fina akvarium.. =( Rätt som det var så var han helt uppsvullen och blek och han orkade knappt äta eller simma runt. Sen dagen efter låg han på sidan på botten avakvariet, så vi flyttade över honom till en egen skål så han skulle få vila sig. Men han repade sig tyvärr inte... Det hände för två veckor sedan nu, så jag har kommit över det ganska så bra.
Så idag besökte vi djuraffären och skulle ha 2 nya fiskar. Maz ville ha några som kunde föröka sig, så det blev två jättesöta guppys. Honan bar redan på ägg så förmodligen kommer det småfirrar om några veckor =P
Ska försöka fota i morgon =)

För er som inte har koll på vem Longbottom var
så finns han med i detta inlägget
Klicka Här




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0