Bvc 3/1

Bvc  3/1


Var på Bvc i måndags för att väga och mäta lille Willy!

Vi har kommit in i en ny dygnsrytm nu som funkar jättebra! Jag mår toppen och lilleman också och han sover och äter mer regelbundet också!
Vi vaknar runt 7:30 och lilleman äter för att sedan somna om till kl 8:00 då jag sätter/lägger honom i babysittern utanför badrummet där han sover vidare och jag kan ta en morgondusch =) Hinner även sminka mig, fixa håret och klä mig innan han vaknar! Runt 10-11 går vi ut och promenerar med vagnen och cirka 15:30 - 17:30 sover han. Har haft denna rytmen 2 dagar i rad nu och hoppas att det håller i sig och inte bara är en tillfällighet, för jag tycker det är riktigt härligt! Försöker att sova på eftermiddagen när han också sover, men oftast har man andra saker som behövs göras..

Nu väger vår underbara son 5820 gram och är 60 cm lång huvudomfånget är 38,5 cm

Han har fram tills nu utvecklats så långt att han följer oss med blicken, härmar oss när vi gör miner och försöker sig även på ljud =), skrattar hela tiden (även med ljud ibland), pratar med sina leksaker i babygymmet, kan hålla huvudet stadigt själv en liten stund, försöker "stå själv" på våra ben när vi håller honom genom att trycka ifrån =), griper tag i mammas hår och drar =P och kniper pappa i bröstvårtorna hihi

Har funderat lite på babysim, men det ska dom inte börja på förrän dom fyllt 3 månader.. Ser väldigt mycket fram emot detta!! =)
När de är 2 månader är det medicinskt okej att börja med babysim, men då tänkte vi börja med badkaret hemma i stället. För rekommendationerna är från 3 månader.. =)

Idag är William 6 veckor och 5 dagar gammal ♥

bilden är lånad från internet


Kommentarer
Postat av: anna - 2barnsmamma :)

vi gick på babysim med Hampus i valjeviken på victoriabadet http://www.valjeviken.se/ var mkt nöjd med de och deras pris.. har bara hört bra om de. vi började på våren när hampus var cirka 5 månader. Kommer gå där med Melvin oxå! :) Hmpus tycte det var jätteroligt :D

2011-01-05 @ 21:45:06
URL: http://melvinochhampus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0