Bebismassage

Bebismassage


Igår kväll innan nattning testade jag på massage på William. Jag lånade en bok om babymassage och zonterapi på biblioteket som visar utförliga bilder på vad man ska göra =) Jag hittade något som hette 10 minuters massage vilket är en helkroppsmassage på 10 minuter. Till en början var han ganska sprallig och kunde inte riktigt slappna av, han tittade mest på allt runt omkring och tyckte det var mer spännande.. Men efter halva tiden, när vi kom till magen, så kände jag att han blev lugnare och verkade njuta av massagen! Han låg på handduken med rakt utsträckta armar och benen hade slutat sprattla =P Det var en  riktigt härlig stund för mig också, kände mig så lugn och avslappnad efteråt. Masserade även idag och direkt efteråt när jag lyfte upp lillprinsen så somnade han i min famn =) Underbara lilla varelse!!! ♥

I går den 21/1 föddes Sara och Roberts lilla bebis i Karlskrona!! Det blev en pojke som ska heta Gustav =)
Han vägde 4280 och var 54 cm lång - en riktig bamsing, en söt bamsing!!!

Idag var mina föräldrar på besök =) Hade en jättemysig dag med bebismys och promenad längs havet!




Kommentarer
Postat av: Ida - Mamma till William

Sv: Jag har William i bärsele ibland, men inte alls ofta nu för tiden. Björn har honom i bärsele i stort sett varje dag, han tycker det är jättesmidigt :) Han bär runt honom i den när han dammsugar och så här hemma, William störs inte av det, han somnar! :)



William tycker om att ligga i sin egen säng och sova på dagarna, eller i soffan och man buffar upp med massa kuddar runt honom, prova det! :) Vi brukar lägga honom bekvämt i soffan när han ska äta, upplever att han äter bättre då, han får ersättning.



Öppna förskolan är jättetrevligt, William är oftast lugn och fin där! :) Det är oftast många föräldrar och barn där, så skönt att komma ut och träffa lite folk! Det blir lek, sångstund, massa prat och fika! :) Det är på mån, tis, ons och fredagar, två eftermiddagar och två förmiddagar, 08.30-12.00 och 13.30-16.00. Man får komma och gå precis när man vill, kanonbra!



Just nu är det 3-4 småttingar som är där, William är minst på 7 veckor, sen är det en pojke som är 11 veckor och en flicka som är 4 månader, resten av barnen är runt 8-18 månader och ibland några äldre barn!

2011-01-23 @ 10:48:47
URL: http://feliscatus.blogg.se/
Postat av: Ida - Mamma till William

Sv: Ja visst gör det :) det är på Församlingsgården här i stan, det kostar inget och ingen anmälan behövs :) det kostar bara 5 kr för fikat, och 1 kr för fika till barnen, men så stora är ju inte våra gossar än :)

2011-01-23 @ 22:56:47
URL: http://feliscatus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0