Inte helt ute och cyklade...

Inte helt ute och cyklade...


La upp inlägget igår, men det måste ha blivit nått fel på blogg.se

Igår blev det sen nattning av lilleman, nämligen halv 9....
Sambon kom hem från jobbet halv 6 och 40 minuter senare var jag på väg till gymmet!! =)
Träningen gick riktigt bra!! Körde crosstrainern till uppvärmning sen hittade jag den korrekta maskinen för bröst och körde några rep. =) triceps och rygg blev det också. Avslutade med 5 min på löpbandet då sambon ringde och berättade att lillen behövde mig, han var hungrig.. 2 minuer senare var jag hemma!! Supersmidigt att ha gymmet så nära!! =) Medans jag satt i bröstpressen såg jag en kille som också satte sig bak och fram i ryggmaskinen, så kanske det inte var så fel ändå att göra det =P hehe Eller så hade han sett mig förra gången och tyckte det såg proffsigt ut =P

Råvarorna till kvällsmaten väntade i kylen, så det var bara att sätta igång direkt när jag kom hem. Skulle prova på en ny maträtt, annars hade sambon kunnat fixa maten. Det blev Fläskfilé Africana =) Tänkte jag skulle fota maten, men vi hann äta upp den så snabbt. Riktigt gott var det och lätt att göra! Bilden är lånad från recept.nu

 

4 pers

Ingredienser:
600 600 g fläskfilé i mellantjocka skivor
3 3 msk smör
salt och svartpeppar
4 4 st bananer i slantar
3 3 dl vispgrädde (4 dl om man gillar sås!!!)
3 3 msk curry

Till servering:
kokos, russin, jordnötter, mango chutney

Gör så här:

1. Fräs fläskfilén i smör och salta och peppra. Lägg den i en ugnsfast form.

2. Stek bananskivorna hastigt och lägg ut dem över köttet.

3. Vispa grädden och blanda i curryn. Bred currygrädden över köttet och bananerna.

4. Nu får allt åka in i ugnen i 200° i 20 minuter.

5. Under tiden kokar du ris och ställer fram små skålar med kokos, russin, jordnötter och mango chutney

Smaklig spis!!

.


Kommentarer
Postat av: Elise

mums det ska jag lätt testa! =)

Samlar ihop en massa goda recept nu till flytten :P

2011-01-19 @ 14:57:25
URL: http://lisessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0