Härmapa

Härmapa


Vaknade just från en underbar och välbehövlig vilostund med lillen. Nu på eftermiddagen har han varit lite gnällig.. Har matat honom, försökt rapa honom, lagt honom på benen så han lättare kunnat bajsa. Men inget av det hjälpte, så fort jag la ner honom började han skrika igen. Så jag la honom på ett ihopvikt täcke i soffan och la mig innanför honom och gav han lite mat. Direkt somnade han och sjönk i så djup sömn att jag inte vågade röra mig, för ville inte han skulle vakna.. Efter bara några minuter somnade jag också =) 1 ½ timmes välbehövlig sömn - Underbart!!!

Var på bvc för vägning och mätning idag. Vi träffade härliga barnsköterskan Kerstin som vi går till varannan vecka! William var riktigt aktiv med snackandet och hade en liten pratstund med Kerstin innan vi skulle gå därifrån hihi Söstaste charmtroll ♥♥♥♥
Alltid innan varje bvc besök brukar jag och sambon "tävla" om vem som gissar rätt på vikt och längd. Sambon är en hejare på att gissa vikt, fattar inte hur han nästan varje gång har prickat helt rätt.. Han kanske ställer sig på vågen med honom hemma när inte jag ser.. ;) hehe
Förra gången (11/1) när han vägdes stod vågen på 6140 gram och han var 63 cm lång. Sambo hade gissat att han vägde 6650 gram denna gången och jag tog i ordentligt med 6900 gram =P
Han vägde exakt 6650 gram och han var 65 cm lång!!!
Har redan lagt undan alla kläder i storlek 62 för konstaterade för ett tag sedan att de inte längre passade. Och snart blir det till att lägga undan storlek 68 också om han ska växa med sådan här fart hihi

En liten charmig grej som vi nyligen upptäckt är att Willy börjat "låtsastugga" och slicka sig runt munnen
Detta måste han ha lärt sig genom att titta på oss. Brukar ibland äta mina frukostmackor när han ligger på benen och tittar på mig, så tuggandet är nog från mig, men var kommer slickandet ifrån =S haha Urgulligt är det i alla fall!!!
Vi märker mer och mer hur han härmar ljud och saker vi gör. Det är en underbar känsla ♥♥♥♥

Nu kommer snart älsklingen hem från jobbet!! Han ringde nyss och sa att han fått punka så han blir kanske lite sen.. Jag och William ligger i babygymmet så länge och snackar med leksakerna =) hihi

Puss Puss

Kommentarer
Postat av: anna - 2barnsmamma :)

stora grabben ju :) Melvin vägde 7.2kg och var 65 cm nu när han var 4 månader :)



De förhoppningsvis kommande valparna är Golden/Labrador :)

2011-01-25 @ 17:24:20
URL: http://melvinochhampus.blogg.se/
Postat av: anna - 2barnsmamma :)

glömde ju att när jag inte är mammaledig så har jag varit timanställd inom äldreomsorgen och hästskötare på naturbruksgymnasiet i Hoby :)

2011-01-25 @ 17:25:41
URL: http://melvinochhampus.blogg.se/
Postat av: Madelen

Haha så gör ja o Christian med ;) Oftast har jag rätt ;)

2011-01-25 @ 17:30:40
URL: http://www.20101123.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0