Roadtrip dag 1


I torsdags vid 10-tiden hämtade vi upp Heidi & Amir i Malmö och packade in deras väskor i bilen. De kom med varsin resväska och jag och Mazi hade bara en liten sportväska tillsammans haha. Vi hade först tänkt åka hem om Karlshamn innan vi åkte iväg på roadtripen, men det kändes inte så lönt.. Så vi hade inte så mycket kläder =P men det gick bra ändå hihi

Så började vår roadtrip mot Göteborg via Ullared !!! =)

Gekås nästa!!!!!!




Jag och Heidi slumrade till i baksätet medan grabbsen höll koll på vägen =)









Efter 4 timmar på det enorma varuhuset kom vi ut med var sin kundvagn med prylar och några tusenlappar fattigare =P Heidi har nyss bjudit alla på en Riesen-kola som är lite seg att tugga haha



Våra män nere till höger =)



Vi hade tur med köer och trängsel under vårt besök !!

Behövde inte köa alls varken in eller till kassorna, och gångarna var nästan helt fria från folk =)

Riktigt nice!! hihi

Bilder på våra inköp kommer så småningom !!

 

Vi stannade för att övernatta på Nya Varvet Studios i Västra Frölunda
Ett jättemysigt hotell vid vattnet =)




"Någon" vill inte visa att vi handlat på Gekås och smiter snabbt in till hotellrummet och hoppas att ingen har sett =P hihi men jag lyckades ändå fånga det på bild
Busted A!!! =P




Så här såg rummen ut på insidan =) Jättemysiga!!
Det var etage rum, så sovloftet var en trappa upp..
Mazi var trött efter bilfärden och vistelsen på Gekås - sötis!!
























På kvällen åkte vi in till Göteborg City för att äta något gott till kvällsmat
Heidi & Amir hade en bakant som bodde där och ringde och frågade om hon hade något tips på restaurang.
Inte lätt ju när man inte känner till staden, finns så mycket att välja på...

Vi hamnade på Texas Long Horn !! (kött är ju alltid gott!!) hihi


Amir och Mazi beställde en "Nachostallrik med skivad ryggbiff", Heidi beställde "Ryggbiff med pommes" och jag som alltid har så svårt att bestämma mig när det finns mycket att välja mellan beställde "Revbensspjäll med bakad potatis"

Alla rätter var kolgrillade och hade någon speciell marinad.
Det smakade riktigt TEXAS !! haha

På de översta bilderna är det Nachostallrik & Ryggbiff & på de nedersta är det min mat =P Hahahaha
Hela revbensspjället fick inte plats på bilden så var tvungen att fota det separat. Det varkladdigt men gott!!
Jag fick till och med en våtservett till min mat =P





Här slutade kvällen på vår första roadtrips dag. Det är svårt att tro det men det enda jag tänkte på efter denna måltiden var frukostbuffén som vi skulle få på hotellet morgonen därpå hihi.
Jag äääälllllskar hotellfrukost =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0