Roadtrip dag 3

Utcheckning


Sista hotellnatten var avklarad och även sista hotellfrukosten...
Började nästan trivas att bo på hotell =) Tills räkningen skulle betalas.... hehe

Vi packade ihop våra saker och lassade in dem i bilen, nästan lika diskret som när vi packade ur haha. Sen tog vi bilen in till stan och ställde den i ett P-hus nära Universeum, där dagen skulle tillbringas! =)

Hade inte varit på Universeum sedan jag var liten, så hade glömt vad som fanns där inne.. Överallt såg man små barn springa omkring och mycket riktigt så var det mesta för barn där inne.
Men det betyder ju inte att vi inte tyckte det var skoj haha.
Vi började med att haffa en kille som skulle fota oss allihop tillsammans =P

 

Sen började äventyret.....

Först kom vi till kalla Antarktis och körde snöscooter och hamnade i värsta snöovädret

 

 

Sen gick vi igenom regnskogen & träffade på små apvänner & tropiska fåglar

 

 

Fast bäst av allt var nog fiskarna & hajarna =)

Tyvärr fick jag inte bra foto på hajarna, men Mazi filmade när de simmade över oss, såå häftigt !!

Jag blev "nästan" uppäten av nån jättelik orm eller vad det var haha

 


Det fanns även en "Pulse" avdelning där man i de flesta momenten fick upp sin puls rejält =) Detta gillade Louise =) haha speciellt dansmattan. Jag stod till och med kvar och dansade när resten av sällskapet smugit ut. Så när jag var klar stod jag där som ett fån och kände mig bortkommen haha busungar !!!



Var bara tvungen att bli fotad utanför nybyggda Fitness24Seven på Kungsgatan i Gbg.
Lite minnen som kom tillbaka från fitness-tiden. Miss you guys!!

 

Som avslut på dagen och på Götebeorgs vistelsen hade vi bokat bord på en av Göteborgs bästa restauranger.

Magnus & Magnus (m2)
Vi åt allihopa m2´s "4" (4 rätters)


Aptitretare
Matjessill, rom, ostcreme och potatischips



Innan förrätterna
3 olika sorters hembakade bröd + vispat smör och dillcreme



Förrätt 1

Jag ville inte äta halvrått kött så jag fick en annan förrätt =)
Pilgrimsmusslor med en avokadoröra



Killarna åt carpaccio på ryggbiff



Förrätt 2

Rätten till vänster var havskräfta med gazpacho, tomat och hembakat knäckebröd på filmjölk.
Min tallrik till höger bestod av en vegetarisk rätt (samma fast utan havskräfta)




Huvudrätt

Ryggbiff, silverlök, romesco (såsen) och pommes anna



Efterrätt

Vaniljparfait doppad i nötkrokant, citronmarinerade jordgubbar och mascarpone




Muuuuuuuuummmmsssssss

Detta var det mest underbara jag någonsin smakat.
Hela middagen var underbar, men efterrätten var gudomlig !!!
Kändes som man var i himlen hihi =)

Magnus & Magnus är helt klart värt att besöka om ni är i Göteborg.
Det kostar ju tyvärr därefter, men det får man unna sig ibland !!

Efter middagen var det dags för hemfärd..
För dagen därpå skulle prinsessan Vida firas i Malmö =)

Vi hade en underbar minisemester tillsammans med Heidi & Amir
med många härliga minnen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0