Roadtrip dag 2

Mmmmmm  vad  god  frukost


Fast äggen var lite mörka innuti, så dem vågade vi inte äta...

I stället för att ta bilen, bussen eller spårvagnen in till stan så tog vi
båten över Göta Älv
till Lilla Bommens hamn


Det var jättemysigt och tur med vädret hade vi också !! =)
(änsålänge i alla fall)

 

När vi kom fram till hamnen som låg strax intill Nordstan, promenerade vi in mot Liseberg

För att komma dit var man tvungen att gå genom hela stan. Så vi stannade vid saluhallen för att äta lunch och valde en restaurang som jag har för mig hette "Till Salu" =P hehe

Vi åt panerad flundra med potatis, smaskigt värre. Det var så stor portion så jag orkade inte äta upp allt...

 

 

Vi promenerade vidare mot Liseberg, men jag kom på att jag behövde pyjamasbyxor =P Så vi smet snabbt inom H&M.
Men när vi kom ut var solen bortom räckhåll och himlen hade öppnat sig rejält.
Vi satte oss inne i skyltfönstret och väntade...

 

Vi mellanlandade på Stadsbiblioteket och samlade på oss några tidningar för att fördriva tiden tills det slutat regna.. Jag hittade några gravidtidningar som jag grävde ner mig i =P hihi
Vi gav upp Liseberg och tänkte att vi kunde ta Universeum istället i och med att det var under tak. Men när vi kom dit så hade de bara öppet i 2 timmar till.. TYPISKT haha
Så vi promenerade bort till Liseberg ändå =P
Killarna ville inte åka några karuseller (för det var så långa köer)
Vi spelade i stället på lyckohjul och sköt luftgevär =) Dock utan någon vinst...=(
Vi hade i stället tur att det var NRJ in the park samma kväll i nöjesparken, så det satt vi och lyssnade på tills magen kallade på mat igen hihi


 

Jag försöker hålla glad min trots att de bakom oss vunnnit både storvinsten på dumlehjulet och geishahjulet..

Vilka turgubbar alltså....


 

Vi besökte också Lustgården, men usch så jobbiigt det var att ta sig dit. Räknade inte trappstegen, men det måste minst ha varit  100 st... Men till sist kom vi upp till toppen =)

 

 

Hahaha det var lättare att komma in än ut =P Blev lite trångt om plats för magen...

 

 

Några som uppträdde på NRJ in the Park var Rebound - Eddie & Rabih från Idol 2009

De sjöng deras no. 1 hit "Hurricane" Grymt bra enligt mig!!! =)

Million Stylez - dancehallkungen sjöng bland annat sin hit från 2006 "Miss Fatty"

Och Sedan underbara Sibel som uppträdde tillsammans med Lazee.

Vi hade grymt bra sittplatser på restaurangen mitt över scenen =)

 

 

Kvällen avslutades med sen middag på en Turkisk restaurang i stan. Sedan bar det av mot Frölunda igen med taxi för en god natts sömn.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0