21 dagar kvar...

Vecka  3 7

(36+6)


I morgon går jag in i vecka 38 och man är fortfarande på spänn 24 timmar om dygnet =)
Var hos barnmorskan idag efter lunch och allt såg som vanligt toppen ut!!
Vi skrev en sammanfattning av graviditeten och önskemål inför förlossningen som ska skickas till Karlskrona. Min graviditet sammanfattades som normal =P Och jag hade lite önskemål om medicinsk smärtlindring och olika ställningar. Vill helst inte ha medicinsk smärtlindring alls men i värsta fall vill jag ha lustgas. Vill föda i upprätt ställning, dvs. på knä, sittande eller stående. Får prova mig fram vilket som känns bäst.
Jag fick även min journal utskriven ifall bebisen skulle vilja komma ut när vi befinner oss i skåne.

När barnmorskan undersökte magen konstaterade hon att huvudet sjunkit ännu längre ner, för hon kunde knappt känna huvudet längre. Och det kan jag säga att det märks verkligen, för har konstant tryck på blåsan och måste gå på toa stup i kvarten =P. Att huvudet ligger så långt ner behöver inte betyda att förlossningen är nära enl. BM, men man vet aldrig.
Jag är i alla fall redo så det känns skönt! =)

Min viktuppgång sedan förra veckan var 400 g och blodtrycket låg idag på 110/60 som det även gjort de senaste veckorna. Bebis hjärtljud låg på 146 slag/min och SF-måttet var 35 cm.

Fick ett litet tips från BM när vi mätte blodtrycket. Hon berättade att strax innan bebis planerar att komma ut brukar mammans blodtryck stiga lite jämfört med det normala.




Kommentarer
Postat av: Elise

åhhh vad kul, sitter nästan på helspänn här :D

2010-10-28 @ 19:24:55
URL: http://lisessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0