Bäddmadrasstillverkning

Boat  lite  idag  =)

Fick paket ifrån Minimundus idag!!
Jag hade beställt ett täcke till vaggan och en amnings-bh + bh-förlängare =) Mycket smidig grej det där, så nu kan jag använda mina gamla bh som inte längre passar runt om!

I och med att täcket till vaggan nu är på plats, så kände jag att jag måste fixa till vaggan lite. Det är ju där som pyret kommer att sova den första tiden..  Tidigare idag låg där endast en madrass och ett lakan så jag tyckte där behövdes en bäddmadrass också.
Kollade på nätet vad de kostar, Leander vaggan är ju lite oval, så en rektanglig madrass passar inte. Jag höll på att svimma när jag såg vad deras egen bäddmadrass kostar (fast jag visste ju att de var dyra) 450 kr !!!

Under senare delen av graviditeten har jag haft en bäddmadrass dubbelvikt under magen i sängen (under lakanet) för att det ska bli lite mjukare. Knyckte den direkt och började klippa =P Här är resultatet


Medans jag sydde fast kantbandet passade jag på att stoppa in två resårband på var sin sida som sen ska gå runt madrassen =) Tänk att jag tänkte på detta innan jag sydde fast kantbandet!! Är riktigt stolt över mig själv faktiskt =p hihi
Detta var då undersidan.
Och så här ser det ut när den ligger på plats i vaggan =)



Passade även på att köpa en söt liten mobil som ska hänga ovanför vaggan =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0