Regn & Blåst

Vem  ringer  på  dörren  så  tidigt ? ?


Tur att man var ute och gick i det fina vädret igår, för idag är det ingen höjdare att vara ute...
Dagen började med att vi väcktes av att det ringde på dörren!! Jag var helt yrvaken, men piggnade till ganska snabbt. Mazis mobil hade lagt av under natten, så larmet som skulle ringa 06:15 gjorde aldrig det och klockan var nu 07:00.
Det var hans kollega Louise (haha vet inte hur han stavar det om det är samma som mig eller annan stavning). Han skulle åka med Maz till sjukhuset i Karlskrona idag för att gå på kurs och de skulle vara där 07:30.
När de åkt, tog det ett tag innan jag somnade om. Bebisen hade vaknat och knuffades för fullt i magen. Men efter några vaggvisor och smekningar på magen lugnade det ner sig där inne..

Har inte orkat göra så mycket än så länge idag, vädret gör att man bara vill ligga nerbäddad i soffan och titta på film. Gick upp strax innan 12 och åt frukost och satte mig framför datorn för att titta på Unga Mödrar (danmark). Har helt fastnat för det programmet nu och kan se flera avsnitt i rad =p Det är typ som en bra bok, när man väl börjat är det svårt att sluta.. Tittade på 5 avsnitt idag =)
Oftast har mammorna problem med relationer eller andra saker, så det är inte så att man lär sig något av det. Men det är ganska avkopplande att titta på..

Idag vet jag faktiskt inte vad jag ska hitta på.. Maz är ju som sagt på kurs och kommer inte hem förrän sent ikväll vid 10-11 tiden.. Jag brukar alltid komma på något att göra, men det är just det att få tummarna loss som kan vara problemet. Det brukar hjälpa om jag tar på mig vanliga kläder, (och inte går i mysisar hela dagen) sätter upp håret och tvättar ansiktet =) hihi

I morgon har jag tid hos barnmorskan, så det ska bli kul och höra vad hon har att säga..
Det börjar ju närma sig nu, 22 dagar kvar ♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0