Shopping från 10/11

Ny  höst- /

vintergarderob

Mazi har gått loss med kameran och jag visar med glädje upp mina nyinköpta klädesplagg =)

Skjortan är köpt på Vila och jag älskar den såå mycket! Den kommer bli perfekt att amma i också hihi
Tröjan är köpt på Mama-avdelningenH&M =)
Det är så skönt att gå i leggings nu den sista tiden då magen spänner och kroppen känns tung.

Barnmorskebesök

Var hos Barnmorskan idag, förhoppningsvis är det sista innan förlossningen!! För nu är det ju bara 7 dagar kvar, om ens det...
Skulle inte förvåna mig om det händer något inatt, sånt busväder som det är ute.. Känns som om huset ska blåsa iväg!!
Fick inte min vanliga barnmorska idag utan en annan som var pensionerad som hade fått hoppa in..
För det första fick jag sitta och vänta på henne i en kvart, sen när vi kom in och skulle ta blodtryck och lyssna på fosterljudet så ville hon inte berätta mina värden.... Jag fick dra det ur henne.. Sån surkärring!! Usch gillade verkligen inte henne. Men tur att hon är pensionerad!!! haha


Mina värden:

Vikten hade gått upp 1 kg på 2 veckor och min totala viktuppgång är nu 13,5 kg
Blodtrycket låg stadigt på samma värde som tidigare och SF-måttet hade vuxit 2 cm enligt panschis-barnmorskan..



Kommentarer
Postat av: Sara

Hej, vad fina kläderna var!!! Hoppas du har det bra i regnet o blåsten... Ingen risk att vi blåser bort i nuläget, hihi =) Kram kram från Sara

2010-11-12 @ 10:15:35
Postat av: anna - 2barnsmamma :)

hette barnmorskan bodil kanske?

2010-11-12 @ 22:53:18
Postat av: Louise

Anna: Haha ja! =P Du har också träffat henne eller?

2010-11-12 @ 23:09:04
URL: http://malekmode.blogg.se/
Postat av: anna - 2barnsmamma :)

haha ja jag bor i olofström så hon jobbade på MVC här innan hon gick i pension.. vart inskriven hos henne då jag vart gravid i somras (fick min pojk i september) Hon var hemsk att gå till, efter att hon ifrågasatt varför den andra BM skickat mig till läakren pga lågt blodtryck då hon hade semester fick jag nog och ringde och bytte BM.. Var så arg och besviken så jag grät när jag hade vat hos henne.. Men tur att hon slutat nu :)

2010-11-13 @ 08:32:09
Postat av: Louise

Anna: Usch stackare... Jag hade inte klarat av henne igen, fick bita mig i tungan för att inte tjafsa emot. Det var lixom som att hon alltid skulle ha rätt.. Du gjorde rätt i att byta!

2010-11-13 @ 11:55:23
URL: http://malekmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0