Sova?


Sova?

Nej varför det??

När man i stället  kan ligga vaken och tänka på bebis & förlossning & värkar...

Redan från när jag gick och la mig 00:30 har jag kännt ett mycket märkligt illamående.. Det är inte som vanligt illamående utan det lixom stannar i halsen så det känns som om man ska kräkas hela tiden..
Har läst och hört att man inte ska ligga på rygg under senare delen av graviditeten på grund av att man pressar på venen (cava) som transporterar syrerikt blod till hjärtat och att ligga på rygg medför att mindre blod pimpas ut till kroppen (haha det är för tidigt på morgonen) pumpas menade jag ju så klart =P Så då blir man illamående... Det är inte heller bra för bebis, för den får inte tillräckligt med näringsämnen och syre från mammans blod... Cava-venen går på vår högra sida, så därför är det inte heller bra att ligga på den sidan för länge när man sover.
jag trodde att det var det jag hade gjort (legat på höger sida), men det hjälpte inte sen när bytte till vänster.. Så höll det på heeeela natten =(

Ne nu ska jag inte gnälla mer =P
Med underbart morgonväder utanför fönsterna blir man bara såå glad! När jag kikade ut genom fönstret i morse var det så fint ute. Solen började gå upp, det var frost på bilarna, kondens på fönsterrutorna och inte en enda bil kom körandes utanför =) Nu skiner solen in genom fönsterna och jag är lycklig och min älskade sambo är lycklig =)
Bebis är säkert också lycklig!! Just för tillfället är det 2a världskriget där inne!!! haha

Lite pix jag tog igår (innan batteriet tog slut) :


Riktigt kul var det!!!

Alla var helt inne i spelen, speciellt när det blev dax för Buzz
Det var första gången för Danne & Marty men dom var riktigt grymma!!!

Detta inlägget har tagit lite tid, typ 1 ½ timme =P haha
Därför när jag skrivit i morse, så var det då kl 07:00....
Ska bli spännande och se vad dagen bjuder på idag hihi

See you later



Kommentarer
Postat av: Isabell

Jag älskar verkligen din nya hårfärg! Passar dig perfekt min söta söta vän!

2010-11-07 @ 20:28:23
Postat av: Louise

Tack gumman!!!! =) Jag gillar den också jättemycket!

Saknar dig massor, åhh vad spännande det är! Bara 11 dagar kvar =)

2010-11-07 @ 20:31:05
URL: http://malekmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0