Farmersgolf

Årets Roligaste Sport - Farmersgolf



Igår åkte vi ut ett gäng förväntansfulla vänner till ett ställe som hette Hallandsboda. (ca 2 mil ovanför Karlshamn)

Vi skulle spela Farmersgolf!!!!!

Farmersgolf är ett Holländskt påhitt som ganska nyligen kommit till Sverige.
Själva sporten är utformad efter golf men med lite justeringar här och var.


1. Man spelar i lag (max 5) eller individuellt
2. Klubban är ett träskaft med en Holländsk träsko längst ner
3. Bollen är en handboll
4. Banan är 10 hål och går genom kuperad terräng, beteshagar, brännässlor och taggbuskar

Sedan är reglerna desamma som i golf; de som kommer runt med minst antal slag vinner!

Vi hade också en regel att man måste spela bollen där den hamnar
(men skulle det vara helt omöjligt fick man droppa den och lägga till ett exraslag i protokollet)





Här håller jag på att svinga min träsko-klubba :)



Här ser man den snygga designen på klubban!! haha




Bollen ska skjutas ifrån exakt den plats där den hamnar,
så det gäller att sikta noga annars kan det gå så här :P




De tre sista hålen var inne i hagen där tjuren gick lös!!
Nu är bollen på väg till sista hålet och ska förbi den bruna tjuren där borta...




Jag och Mazdak var i samma lag under spelets gång och han var slagare efter mig.

Alltså fick han äran att slå ifrån taggbuskar, brännässlor och koskit.
Tack vare min fina precision i skotten..

:( Sorry...

Tror vi har fler finfina foton på Mazis kamera,  lägger upp dem inom kort!! :)

Fotograf för ovanstående foton var Viktor Persson!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0