Östersjöfestivalen dag 4 - Lilla Song Contest

Sorry, trogna läsare...
Har varit lite dålig på att uppdatera min blogg de senaste dagarna
och inte nog med det, så låg internet nere i går (skitbredband från tele2)

Men passade på att ladda över lite bilder från Mazis mobil till min dator och hittade massa fina/roliga :)

Förra lördagen var sista dagen på festivalen
och det var även dax för Lilla Song Contest !

Jag var helt inställd på att gå dit för att titta på bidragen, som var mellan 10 och 15 år gamla :)
Men när vi vaknade och såg det underbara regnet hälla ner från öppen himmel blev i alla fall min älskling tveksam till om vi skulle gå.
Till slut hade jag övertalat honom och vi satte på oss våra snygga blå regnställ från Didriksons och begav oss ut till torget

Alla var superduktiga och jag tyckte det var väldigt modigt av den enda killen som ställde upp (fast han var tyvärr inte så bra)

Jag och Mazdak hittade vår favorit någonstans i mitten av startfältet.
Det var 10-åriga Rebecka Karlsson från Ekeby
som fick oss att smälta när hon sjöng Jonas Gardells,
"Aldrig ska jag sluta älska dig"


Men det räckte bara till en 3:e plats för henne

Vinnaren av Lilla song contest 2010 blev
Vendela Hollström från Lammhult.

Ännu en superduktig tjej på 13 år som framförde den mest tekniskt svåra låten av alla, Beyonces "Listen"



Trots att vi blev superblöta ända in på skinnet under denna timme som tävlingen höll på,
så var det ändå mysigt och framför allt roligt att se så unga och duktiga talanger!!

Resten av dagen spenderades i lägenheten, framför allt på grund av regnet :(
Men det kändes ganska lagom efter 3 dagar på stan, trängandes med folk..

Fast festivalkänslan var inte slut än, för på kvällen kom vi fram till att vi inte visste vad vi skulle äta... Så vi gick tvärs över gatan vid kanalen och köpte var sin Langos, som vi tog med hem och åt! :)

För min del (som äääälskar räkor men inte vågar äta på grund av att man inte vet var de kommer ifrån när man beställer ute) så blev det en
"Mr Meat"
Pålägg: vitlök, gräddfil, skinka, ost och rödlök


Mazdak tog en "Skåningen"
Pålägg: vitlök, gräddfil, ost, räkor och rödlök
OBS: Extra kladdig (eller var det bara Mazis *blink*) hihi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0