Östersjöfestivalen Dag 2

Jobbansökan  och  Opera  ! !


Igår slutade baby jobbet kl 12 :)
Det innebar marknads och festivalutforskande !!

Vi hann 2 kvarter, sen orkade man inte anstränga sig längre..
Det var sååå kvavt och varmt
så det kändes som om man kissat på sig över hela kroppen :P


Vi bestämde oss för att gå ner till biblan i stället,
för jag behövde skriva ut CV och prsonligt brev
till en jobbansökan som skulle skickas in.

Tjänsten jag sökte var som Distriktsveterinärassistent :P
Något som hade passat mig utmärkt i och med att jag alltid velat bli veterinär :)

Men nu söker man mest för att man måste,
vet inte om jag ska ta det ifall jag får det.
I så fall kräver jag minst lika mycket i lön som jag hade på mitt förra jobb :P hihi
Vill ju ha ut så mycket som möjligt i föräldrapenning ju !!

Kl 21:00 var det dags för uppträdande på torgscenen!!!
Det var "Orkiestra Polska Filharmonia Kameralna Sopot" som spelade
och 4 superduktiga operasångare/sångerska från Warszawa
som sjöng så gudomligt vackert...







Har bara varit på opera en gång tidigare och det var
på min födelsedag i Malmö förra året

Då överraskade min älskling mig
och tog mig för att se Askungen på operan !!!


Det var den bästa födelsedagspresent någonsin :)
Helt magiskt!!

Sedan dess har jag varit helt frälst i opera
och när konserten började igår och en av sopranerna började sjunga,
fick jag gåshud över hela kroppen :)

Vi fick höra allt från Andrea Bocelli och Luciano Pavarotti till Abba-medley,
helt fantastiskt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0