Kreativitet uppföljning

Skrev för lite mer än en månad sedan ett inlägg då jag köpt textilfärg och tröjor och lite mallar :)

http://malekmode.blogg.se/2010/june/kreativitet.html

Det har ju varit så fint väder alla dagar fram till nu, så då har man inte precis haft lust till att sitta inne och pyssla
Men i går förmiddag var det lite regnigt och mulet så jag passade på att vara lite kreativ!
Jag hade först tänkt att jag skulle trycka på färgen med stämplar eller skriva något men jag inspirerades av en tröja jag sett på Sofies mode för någon vecka sedan. Kan inte hitta bilden nu men den föreställde ett stort blått ankare på en vit t-shirt.

Under resans gång
(Ritade först mönstret på vanligt papper och fäste med nålar under det översta tyglagret, målade sedan konturerna med en pensel som tyvärr var lite för tjock men det funkade ändå!! )


Resultatet efter gårdagens pyssel
(inte riktigt är klar än)


Kan nog bli rätt snyggt !!! :)
Vad tror ni??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0