Fisk över bord

Jag  visste  inte  vad  jag  skulle  ta  mig

till . . .

Ropade på Mazi som om det vore på liv och död ...

Och det var det ju !!

Köpte 3 nya neontetrar i förra veckan för två av de gamla pallade inte värmen  :(
Så när jag matar dem, brukar jag sätta mig ner på golvet och lägga påsen med frusna mygglarver på bordet framför akvariet.
De gamla fiskarna blir alltid helt galna (speciellt Longbottom, kampfisken)
för då vet de att de ska få mat.

Så i förrgår kväll när jag skulle mata dem blev det kalabalik i akvariet
för de nya neontetrarna måste ha blivit skrämda av att de andra fiskarna simmade runt som galningar.

Så en av dem fick sån fart att han studsade från ena glasväggen till den andra och upp genom den 2 cm "stora" glipa som inte glasskivan som ligger ovanpå akvariet täcker.
Och så landar den mitt framför mig på bordet !!!!
Jag visste inte vad jag skulle ta mig till..
..
Jag tycker ju att det är så äckligt att ta i fiskarna...

Mazdak stod i köket och fixade med kvällsmaten
det tog inte mer än 2 sekunder efter jag skräckslaget skrikit på honom
så var han där och slängde tillbaka lilla firren i vattnet igen.

Som tur var slutade detta lyckligt
och jag hoppas att lilla firren lärt sig en läxa

Älskar våra små firrar :)
I bakgrunden nere till vänster skymtas även malen





Här simmar vackra Longbottom ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0