Saknar mina barndomsvänner...

Saknar  mina  barndomsvänner


hästarna...


Gjorde ett uppehåll efter olyckan i Tyskland oktober 2007. Åkte hem till föräldrarna i Sverige och skaffade ett tillfälligt jobb på bostadsorten. Tog upp ridningen så smått sommaren 2008 då jag hjälpte en tjejkompis att rida hennes häst Walle och tog även privatlektioner från en duktig dressyrryttare på andra lånade hästar. Det kändes som om jag utvecklades riktigt mycket den sommaren!!
Sen på hösten fick jag jobb i Malmö och flyttade dit, sedan dess har jag inte suttit på hästryggen..

Slog på tvn tidigare på kanal 1 där dom visade hästhoppning från Belgien och minnen från tiden i Tyskland poppade upp.. Jag sökte på "mina hästar", som jag skötte om och red, på Google och fick fram videor och bider på dom =) Det var riktigt kul att se hur de utvecklats och var de befinner sig nu.

Capo Cassione - hingst f: 2002
Capo är såld till Luxenburg och står nu hos "Die Lux-Horses"
Han tävlar upp till svåra klasser och är alltid högt placerad

 

Cypriano 3 - hingst f: 2001

Befinner sig nu hos Pieter Dejager i Belgien

Har läst att de har stor chans att komma med i det belgiska landslaget! =)

Min favvo Cypriano!!

 

 

Jag ångrar inte en sekund att jag åkte till Tyskland och uppmanar alla som någon gång haft drömmar om att åka utomlands och jobba, lära sig nytt språk och skaffa nya kontakter att ta chansen.

Men jag ångrar inte heller att jag åkte hem till sverige igen, för ett år senare, den 16/12 2008, träffade jag min älskade M ♥

 

Gott nytt år och god fortsättning!!

 


Kommentarer
Postat av: anna - 2barnsmamma :)

fina hästar :) själv håller jag nmig till araberna, har två stycken, letar medryttare till nån av de - intresserad kanske? har de i mörrum.

2010-12-31 @ 14:52:24
URL: http://melvinochhampus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0