Back again =)

Hej Hej =)

Vår lilla familj mår toppen och dagarna bara flyger förbi. Lilleman är redan 3 veckor idag och jag har varit hemma ensam med honom 5 dagar när sambon varit och jobbat. Allt flyter på bra, han äter, bajsar och sover och jag försöker att sova samtidigt som honom på dagarna, för på nätterna blir det inte mycket sömn.. Men det är så det är nu i början =)

Idag var vi hos Bvc för att väga och mäta. Det är normalt att de går upp runt 200 gram i veckan nu, men vår lille pojk hade minsann gått upp 450 gram sedan förra veckan och väger nu 4700 gram =) På längden hade han vuxit ½ cm och är nu 56,5 cm lång.

Hinner tyvärr inte uppdatera min blogg lika ofta nu, försöker nämligen ta varenda tillfälle jag får att sova när lillen sover. Men ska försöka att lägga upp foto varje dag i stället, det går ju ganska snabbt =)

Kvällsrutinerna börjar flyta på ganska bra nu. De två senaste dagarna har han vaknat och varit hungrig ungefär varannan timme. Då går jag upp och byter blöja på honom, ammar och sen bär jag runt på honom i vardagsrummet en halvtimme för att han ska somna. Sover han inte ordentligt så ligger han bara vaken i sängen och gnäller när jag lagt honom. Han sover i sin egen säng nu, så det känns skönt att det funkar. Har följt råd från vänner och bekanta som redan har barn, att lägga täcken och filtar runt om honom, så att sängen inte känns så stor. Har också lagt mitt örngott under hans huvud, så han kan känna min doft när han sover =)

Ikväll är det ju Idolfinal!! =)
Hoppas att Jay vinner, hans röst är riktigt grym!!
Läste något på löpsedeln om triangeldrama mellan Jay & Minnah ???!!! Måste kolla upp vad det betyder?? Jay är väl gift? Dom skriver så mycket skit så man vet inte vad man ska tro på, men är nyfiken på att se vad detta triangeldrama betyder..

Nu ska jag skriva klart del 2 av förlossningsberättelsen =)

Puss & Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0