Nyklippt

7  cm  kortare . . .


När man flyttat till ny stad är det alltid svårt att veta var man ska gå och klippa sig..
Det finns ju typ 50 frisersalonger och alla tar ungefär samma pris också
Jag frågade runt lite bland de jag känner här och fick tips om 5 stycken som de varit på

Jag bestämde mig för att ta första bästa och det blev Klippkompaniet som fick äran att klippa "topparna" på mig !!
Frisören visade ungefär hur mycket hon tyckte att det behövdes klippas (ungefär 3-4 cm) och jag nickade till henne att det gick bra. När jag sedan sitter där och försöker njuta av att bli ompysslad och tillfixad (vilket jag brukar göra när jag går till frisören) ser jag långa hårtussar som ramlar ner på mitt förkläde, knappast 3-4 cm.....
Inte nog med det så är frisören färdig efter 15 minuter och jag känner mig lite förvirrad :S

När jag gick till frisören i Malmö (Västergatan sexton) var det alltid så personligt och trevligt. Jag blev bjuden på the och kaka och de tog hand om en på ett helt annat sätt. Man kände sig som en drottning :)

Resultatet förra fredagen blev inte jättedåligt, men jag kan absolut säga att jag inte blev nöjd.
Så nästa gång blir det att prova en ny salong :) För håret växer ju som tur är ut igen hihi :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Therese

Hej. Såg att du hade klippt dig... Det finns många bra frisörer inne i stan. Jag går hos Jenny och Johanna i Asarums centrum och tycker de är jätte bra. Gick från medel långt hår till kort kort.

2010-08-08 @ 22:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0