Filmrecension - Inception

Inception



I torsdags var sista dagen filmen visades på Royal i Malmö och vi hade bokat biljetter till den tidiga visningen som gick 17:45.
Vi hämtade upp Amir & Heidi och körde sedan in mot stan för att hämta ut biljetterna. Det var underbart väder i staden denna kväll så man ville bara vara ute och njuta. Vi köpte glass utanför biografen och satte oss vid kanalen för att vänta på att klockan närmade sig kvart i sex och för att avnjuta våra glassar =)

Vi hade bokat platser längst bak i salongen, så det var gott om plats för benen, men i stället var det smalt för armarna (för oss bredaxlade) =P hehe

Hade hört av vänner som radan sett filmen att man var tvungen att tänka väldigt mycket och vara koncentrerad hela tiden.. Så jag försökte att vara så koncentrerad jag kunde från början så jag inte skulle missa något viktigt.
Tappade koncentrationen helt efter 2 min, då de visade vad som skulle föreställa en gammal man med rynkor i ansiktet. Det såg sååååååå fake ut, så jag tänkte hur kommer resten av filmen att vara...??? Men jag drogs in i filmen ganska snabbt igen =)

Och nu till recensionen =P

Det var riktigt bra handling och mycket spännande. Man hade ingen aning om vad som skulle hända härnäst. Grymma skådespelare och grymt manus. 2 timmar och 30 minuter kändes som max 1 timme...
Skulle vilja ge Inception 4 ½ saxar, för Avatar var snäppet bättre.

Efter lite övervägande kommer jag och Mazi fram till att
Inception får



5 av 5 saxar !!!!

Vill ni veta slutet på filmen så sitt kvar och vänta på eftertexterna...
Vi visste inte det då men var ändå nöjda med slutet för det fick bli som man själv önskade =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0