Fredagen den 13:e

Vecka  27

(26+0)

Idag ska det enligt skrock vara en olycksbådande dag men hittills har allt gått som på räls =) Infann mig på sjukhuset 8:30 i morse och blev placerad i en underbart skön fåtölj i vilorummet. Severades ett glas med sockervatten av barnmorskan och hon sa att jag skulle dricka allt inom 5 minuter. Efter 10 sekunder var glaset tomt =P Tyckte det var lika bra att få det överstökat och det var faktiskt inte så äckligt som jag hört att det skulle vara..
Sen var det dax för 2 timmars vila =P Barnmorskan hade satt igång tvn och jag hade tidningar med mig så att tiden skulle gå fortare =)

Efter 2 timmar tog de ett blodprov som visade att jag inte hade graviditetsdiabetes !!! =) =) =)
Inte för att jag var orolig över det heller, men det känns alltid skönt att få det bekräftat. Mitt blodsockervärde låg på 5.1 så det var kanon!

Bebisens hjärtljud låg idag på 152 slag/minut och livmodern mätte 25 cm =)
Barnmorskan lyckades reta upp min lilla ängel när hon hon skulle lyssna på hjärtljudet. När hon tryckte ner dopplern fck hon två sparkar tillbaka och en spark till när hon skulle mäta livmodern hihi mitt lilla busfrö =)

Skrev upp mig och Mazi på föräldragrupp som börjar 22 september. Undra vem som fyller år den dagen =S hihi

Alltså hittills har fredagen den 13:e bara fört tur med sig och goda nyheter =)

 

Så här "stor" är magen i vecka 27 =)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0