1 vecka gammal

Tiden  går  så  snabbt . . .

Vår prins är redan en vecka gammal ♥

Älsklingen snickrade ihop en liten film idag =)


Lillen har ännu inte fått något fullständigt namn. Vi har valt ut ett namn som vi båda gillar riktigt mycket och det är Arian. Det är persiskt och betyder just pers eller iranier. Vi vet dock inte om det kommer bli hans tilltalsnamn eller mellannamn ännu, så kallar honom lillen så länge =)

Inatt var första natten som lillen sov i egen säng ♥ Tidigare har han sovit mellan mig och Mazi, men det blir ganska varmt i vår säng, så han sover dåligt.. Det gick förvånansvärt bra!!! Han vaknade bara två gånger och ville ha mat =) Stora killen!!!!

Vid lunchtid fick vi besök av en barnmorska från BVC som skulle väga lillen och prata lite om hur det kommer se ut med bland annat vaccinationer, vägning & mätningar och lite om amning och så.
Först kändes det lite jobbigt att en främmande person skulle komma hem till oss när vi nästan precis kommit hem från BB. Lägenheten var inte precis städad och fräsch men det var ju inte det hon skulle kontrollera heller. Jag är nog bara sån att när det kommer besök vill jag ha det städat och fint. Vi städade undan det värsta och det kändes riktigt skönt. För vi gjorde det ändå mest för vår egen skull och lite för hennes. Barnmorskan var jättetrevlig och besöket var inte så jobbigt som jag först trott det skulle bli =)
Lillen vägde 4020 gram idag och har därmed gått upp 30 g sedan i söndags. Det är normalt att ett nyfött barn minskar runt 10 % i vikt dagarna efter födseln, vår lilla krabat minskade bara med 110 g så i söndags på läkarkontrollen vägde han 3990 gram.

Fick för mig att jag skulle lufta rumpan och låta honom vara utan blöja nu tidigare i kväll. För det är ju bra för dom och lillen verkar gilla det riktigt mycket också. La honom på plastad frotté på mina ben och så fick han en handduk över sig så han inte skulle frysa.
Rätt som det är när vi sitter i soffan och tittar på film hör vi en ordentlig prutt och jag känner hur det rinner på min hand =P Sekunden senare flyter det bajs i soffan och på mina leggings. det hade fått sån fart att det sprutade ut från sidan av frottén. Lilla gullisen =) Försökte hålla mig för skratt, men det var svårt. Ville ju inte att han skulle känna sig generad.. Det var bara att hoppa in i duschen för min del och byta kläder och sätta på blöja på lilleman ♥

Sovdax nu... Håller tummarna för en natt med mycket sömn =)

Natti Natti



Kommentarer
Postat av: Roshan

oh herregud vilken tur ni har!!!!!! Vida var som vanligt vaken HELA natten inatt och hon är snart 1 och ett halvt ÅR!!!!!!!!!!!!!! Asså jag måste varit e elak kärring i mitt förra liv!

Hur som helst härligt att någon kan njuta! Kramar! Pussar från faster Roshi

2010-11-27 @ 19:00:04
URL: http://midolcevida.blogspot.com/
Postat av: Isabell

Love love love!! <3

2010-11-27 @ 19:20:17
Postat av: Martina Persson Hollsten

Men gud så fin han är!! De små är så fruktansvärt söta med sina roliga grimaser :) Kram kram

2010-11-28 @ 23:08:12
Postat av: Anonym

Så fin han är!!!!!!!!!Babak

2010-11-29 @ 23:11:03
Postat av: Anonym

Arian fint namn Babak

2010-11-29 @ 23:12:15
Postat av: Madelen

Verkligen jätte söt =D

Och vad duktig din kille är med att snickra filmer =D

Hur gör man? ;)

2010-11-30 @ 17:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0